ads header

أخبار الموقع

يوميات مهندس مشاكس


  


بقلم تامر راغب 


‎" الاتصال "


"الاسماء بالاسفل طبعا غير حقيقيه "


كنت بلبس هدومي علشان نازل مشوار ، ورن موبايلي برقم غريب .


طبعا اول ما موبايلي بيرن مراتي بتضرب بعينها كالعاده علشان تشوف مين المتصل .

" اهو قدري حعترض يعني "


المهم مسكت الموبايل ورديت .


انا : الو .


هو : استاذ تامر راغب معايا ؟


انا : ايوه انا معاك ، مين حضرتك ؟


هو : قباني مع حضرتك .


انا : اهلا بيك اتفضل .


هو : بكلم حضرتك بخصوص الاوردر الخاص بمدام حضرتك الاستاذه سهام السيد .


انا : مين ده ، لا يافندم ده مش اسم المدام .


" مراتي في ثواني لقيتها لازقه جمبي تسمع المكالمه "


هو : ازاي حضرتك ؟


انا : هو ايه اللي ازاي ياجدع انت 😤


هو : مش حضرتك الاستاذ تامر راغب ؟


انا : ايوه انا المدعو تامر راغب .


هو : مش حضرتك ساكن في مدينه نصر ؟


انا : ايوه ساكن في مدينه نصر .


هو : طيب يافندم يبقي صح ، الاوردر خاص بمدام حضرتك الاستاذه سهام .


انا : ياجدع انت هو ايه اللي صح ، هو علشان ساكن في مدينه نصر واسمي تامر راغب يبقي اسم مراتي يبقي سهام 😡 ، وبعدين هو انا لو عامل اوردر 

انكر ليه ؟


هو : يبقي اكيد في غلط حضرتك ، شكرا ليك .


انا : العفو .


خلصت المكالمه وبصيت لمراتي قولتلها ، طلع غلطان .


مراتي : اممم ماشي .


ثواني ونفس الرقم بيرن تاني ، يادي النيله اليوم مش عايز يعدي علي خير .


انا : الو .


هو : قباني مع حضرتك تاني يافندم .


انا : خيييير ، مش انت لسه قافل معايا حالا .


هو : بعتذر لحضرتك انا لخبطت بين اوردر تاني لوحده اسمها مدام سهام ، لكن حضرتك طالب زياره لصيانه الانتريه ، صح كده ؟


انا : بنفس عميق ، ايوه انا طالب زياره للصيانه فعلا .


هو : ساعه كده والفني بكون عند حضرتك .


انا : ببص لمراتي وكلي ثقه قائلا : حيبعتوا الفني في خلال ساعه .


رساله الي قباني : ياريت تاخدوا بالكم وانتم بتتصلوا بالعملاء ، علشان الاتصال ميبقاش فيه خراب بيوت .


الحمد لله ربنا ستر 🤲


اسعد الله اوقاتكم

دامت الابتسامه علي وجوهكم 😂

ودمتم بخير 👋

ليست هناك تعليقات